Pagine

venerdì 23 luglio 2010

Summer Book - English version ready





I am happy and proud to announce that the English Version of the Summer Book for Cuore di Maglia is now available here. It has been a great pleasure and honor working with my friend Knitaly at editing and writing the patterns.

Cuore di Maglia is a no-profit charity association, where the members hand-knit hats, covers and booties to give as a present to newborn premies hospitalized in Neonatal Intensive Care Units. You can find more information here.

Con orgoglio e gioia posso annunciare che è pronta le versione in inglese del Summer Book di Cuore di Maglia e che si trova qui. E' stato un piacere e un onore lavorare alla stesura e alla revisione dei modelli con la mia amica Knitaly.

Cuore di Maglia è un'associazione no-profit di beneficienza, dove i membri lavorano a maglia cappellini, copertine e scarpine per i prematuri ricoverati in ospedale nelle Terapie Intensive. Per maggiori informazioni potete leggere il blog di Cuore di Maglia.

mercoledì 21 luglio 2010

Something special: Madelinetosh yarn

madelinetosh 002

I came home the other day and a package from the USA was waiting for me. My Madelinetosh yarn had arrived and I just adore the shades of the natural colors. I have also bought the perfect pattern for it, the VineYoke Cardigan by Ysolda. I can't wait to start it. And the yarn is just incredible, so soft and special. This will be a really nice project to knit:)
L'altro giorno tornando a casa un pacchettino mi aspettava. Era arrivata la mia lana Madelinetosh e adoro le sue sfumature di toni naturali. Nel frattempo ho comprato anche le istruzioni per il progetto perfetto, il VineYoke Cardigan di Ysolda. Non vedo'l'ora di inisiziarlo con questa meravigliosa e morbidissima lana. Sarà bellissimo:)

martedì 13 luglio 2010

New ideas - nuove idee

news 047




news 005





news 055


I feel like knitting and knitting what I dream, new ideas and thoughts, threads that create forms and shapes.

Ho voglia di lavorare a maglia, di realizzare ciò che sogno, nuove idee e pensieri, fili che creano forme e volumi.

martedì 6 luglio 2010

Mi son fatta un regalo - a gift for myself


lana gatto 003

I needed to make a gift for myself, I needed to hug myself...so this morning I drove to Lana Gatto Outlet in Biella (Italy) and bought some beautiful yarn, mainly wool for the winter ( I know, now it is really hot and I am knitting only cotton), but coming home with two bags of incredible yarn at such a good price really makes me happy and now I can get back to work with a renewed spirit:)

Avevo bisogno di farmi un regalo, di coccolarmi...così questa mattina ho preso la macchina e sono andata sino allo Spaccio della Lana Gatto a Biella e ho comprato della meravigliosa lana (lo so che fa molto caldo e sto lavorando solo cotone), ma tornare a casa con due borse piene di lana preziosa a un prezzo incredibile mi ha reso felice e ora posso tornare al lavoro con uno spirito rinnovato:)