I have been experimenting and I have been inspired by dear friends for the realization of my new FOs. First of all, I have knitted a huge Azzu's Shawl, thank you to
her inspiration and her dedication to the shawls as a fashion trend for the summer (now she is letting her creativity free and is creating a beautiful Lau). I have knitted the pattern I have written, but I have used bigger needles (6,5 mm ) and 5 skeins of Melburry Silk by Laines du Nord. It is really huge and trendy, and I love it, I love it so much that I have started to knit a new one with the same needles but in a different color.
The second project, the Rosa's Sleeveless Cardi for the summer, is realized with Lin by
La Droguerie (thank you
Ameliabefana for letting me touch and see the fiber while you were in visit here in Turin).
Ultimamente ho sperimentato ispirata da care amiche. Prima di tutto, ho creato un immenso Azzu's Shawl, grazie a lei e alla sua sciallemania, alla sua dedizione agli scialli come trend per l'estate. Ora la musa ispiratrice ha lasciato libera la sua creatività e sta realizzando un meraviglioso Lau. Ho usato il pattern che ho scritto, ma ho usato dei ferri più grandi (6,5 mm) e 5 gomitoli di Melburry Silk di Laines du Nord. E' immenso e molto stiloso, e l'adoro, l'adoro così tanto che ne ho già iniziato un altro con gli stessi ferri ma in un colore diverso. Il secondo progetto, il Rosa's Sleeveless Cardi per l'estate, è realizzato con il Lin di La Droguerie (e grazie Ameliabefana per avermelo fatto vedere e toccare quando sei venuta a Torino).