Last night I needed a really relaxing project, so I casted on the
Novella Shawl.
While working on the stitches my mind went back to the beautiful days I spent at Abilmente, at all the people I have met and talked to, at the energy that you all gave me, at the enthusiasm and the joy we shared for a common passion: our knitting.
Knitting for me is a way to live life, a life style, a life-saver, a best friend, a mantra, an expression of love and care: a project is built by each single stitch, through the care and attention of our work and passion, our dedication and determination. Sometimes the final project might not be as perfect as we wanted it to be, but we love it because we did it...we are humans, we are part of nature, we are not perfect, nature is not perfect but it is beautiful. And the most important thing is that we enjoyed ourselves while making it.
Ieri sera avevo bisogno di un progetto rilassante, così ho avviato uno scialle Novella.
Mentre lavoravo la mia mente vagava e ripensava ai bellissimi giorni che ho passato ad Abilmente, a tutte le persone che ho conosciuto e con cui ho parlato, all'energia che mi avete trasmesso, all'entusiasmo e alla gioia che abbiamo condiviso per una passione comune: il nostro lavoro a maglia.
Per me lavorare a maglia è un modo di vivere la vita, uno stile di vita, un salva-vita, un miglior amico, un mantra, un'espressione di amore e affetto: un progetto è costruito da ogni singola maglia, attraverso la cura e l'attenzione del nostro lavoro e passione, la nostra dedizione e determinazione. A volte il progetto finale può essere non così perfetto come l'avremmo desiderato, ma lo amiamo perché lo abbiamo realizzato noi...siamo persone umane, siamo parte della natura, non siamo perfetti, la natura non è perfetta ma è bellissima. E la cosa più importante è che ci siamo divertiti a realizzare il nostro progetto.