sabato 6 agosto 2011

New FOs


I am loving this de-stashing project: I am concentrated on finishing projects and starting new ones. I have knitted the Vitamin D cardigan by Heidi Kirrmaier. I used Mousse fiber by
GringascoKnits, a lovely bland of wool, silk, and bamboo in my favorite color. I love this pattern:):) I might knit it again:)


Adoro questo progetto di riduzione dello stash: sono concentrata a finire progetti e a iniziarne di nuovi. Ho realizzato il Vitamin D di Heidi Kirrmaier. Ho usato il filato Mousse della GrignascoKnits, che mi è piaciuto molto (seta, lana e bamboo)..e in uno dei miei colori preferiti. Mi è piaciuto molto questo schema:):) Potrei rifarne un altro:)




I have also knitted a Torino's Atmosphere Top: I wanted a black top for the summer. I used 3,5 mm needles instead of 4 mm ones because I wanted it to be tight and with a not see-through fabric. So I went up a size and I knitted a size M and it is fitting perfectly.

Ho anche realizzato un Torino's Atmosphere Top: volevo un top nero per l'estate. Ho usato ferri circolari da 3,5 mm e non da 4 mm perché volevo che non fosse trasparente: così ho lavorato la taglia M. Ed è perfetto:)

9 commenti:

  1. What a busy summertime ! Siccome sono in vacanza in Italia, mi hai dato la voglia di trovare un rivenditore di "Mousse" ! Forse quando visitero Verona, chissa ?

    RispondiElimina
  2. Hi Kty:):) It is a busy and lovely summer, a lot of knitting, so one of the best:)):)) I hope you will find something in Verona, Mousse is really an incredible fiber:):):)

    RispondiElimina
  3. Tibisay: hai ragione, il Vitamin è incredibile:)

    RispondiElimina
  4. You have been buzy! Both projects look SO good on you.

    RispondiElimina